Farmjob Kirup en Mullalyup - Reisverslag uit Mullalyup, Australië van Kelly - WaarBenJij.nu Farmjob Kirup en Mullalyup - Reisverslag uit Mullalyup, Australië van Kelly - WaarBenJij.nu

Farmjob Kirup en Mullalyup

Blijf op de hoogte en volg Kelly

29 April 2014 | Australië, Mullalyup

Hi allemaal! Het is al weer een hele tijd geleden dat ik een verslag he geschreven (je hebt helemaal gelijk Monique!). Dit komt echter niet doordat we niks hebben beleefd, maar doordat we woonden in Mullalyup, een afgelegen boerendorp in West Australie. We hebben hier zeven weken lang gewerkt en gewoond op een boomgaard vol met appels, pruimen en andere backpackers. Deze werkten op de boomgaard (picking, pruning, etc) maar wij hadden het volgens hen beter voor elkaar omdat wij dankzij Ian aan het werk konden in een schuur waar we appels en pruimen inpakten. Els en ik waren het er daarentegen over eens dat het werken en de schuur nooit minder saai kon zijn dan het werk buiten, want saai dat was het! Echter hebben we wel een hele leuke tijd achter de rug en veel nieuwe, leuke mensen ontmoet uit alle delen van de wereld!

Op 28 februari zijn we naar Kirup gereden, waar de grote blauwe schuur staat van Blue Moon. Op zaterdag hebben we voor het eerst gewerkt en de hele dag pruimen ingepakt. Na het werk zijn we weer drie uur terug gereden naar Perth zodat we die zondag met Ruud, Maikel en Glenn naar het Future Music Festival konden gaan. Het was een leuk feestje! Nadat we toen nog 1 nacht hebben geslapen bij Pam en Jan zijn we (na een heerlijk piklets ontbijt van Pam) weer terug gereden naar Mullalyup, waar we vanaf toen zeven weken hebben gewoond. Al die tijd mochten we Jan en Pam's auto lenen dus daar waren we super blij mee!

Omdat het lastig was een baan te vinden waren we hartstikke blij met onze baan in de packing shed. De dagen duurden soms erg lang doordat er te veel fruit was en we moesten over werken maar ook omdat onze manager niet al te vriendelijk tegen iedereen schreeuwde (Don't throw with the froot, it bruces! Don't talk! What are you doing? Don't do that!). Tegen Els was ze vaak wel vriendelijk maar daardoor leek het wel of ze mij een dubbele dosis gaf. Gelukkig hadden we thuis een boksbal hangen waardoor we onze frustratie eruit konden slaan :p  Een paar keer per week hielden we training. Met ee  groepje renden we dan eerst wat over de boomgaard, waarna een persoon de training leidde en we oefeningen deden met gewichten, springtouwtjes en van alles. Ik denk dat we de meest gezonde accomodatie waren in deze middle of nowhere!

Dat we op ee farm in de middle of nowhere leefden was bijvoorbeeld te merken aan het water. Dit kwam niet uit een leiding maar uit een grote tank. Het is dan ook een aantal keer voorgekomen dat de tank leeg was en dat we allemaal zonder water zaten. We hadden gelukkig wel een kleine regenwater tank om te koken, maar wanneer het de eigenaar niet lukte nieuw water te brengen was dit nog best onhandig. Ook alle winkeltjes en cafés in Kirup en Mullalyup waren gesloten, alleen de groentewinkel was nog 3 dagen per week geopend. En om boodschappen te doen moesten we dus eerst een half uur (Donnybrook) of uur (Bunbury) rijden. We haalden dan ook vaak boodschappen voor de hele week. Verder leefden we samen met vele reusachtige spinnen en dodelijke redbackspiders. Sommigen vonden het nodig deze spinnen te vangen en als kunstwerk tijdens het eten in een pot op tafel te zetten. Ergens wel goed want ik ben er nu aan gewend en ik denk dat ik je nu niet meer hoef te roepen wanneer er een kleine spin in mn kamer zit pap! ;)

Na het werk deden we naast training of boodshappen vaak niet zo veel. Rond 19.00 was het dan ook altijd al donker en de kangeroes en emu's lijken wel express voor de auto te willen blijven springen/huppen waardoor rijden glastig wordt. We dronken dus vaak wat op ons terras, keken een film (filmavonden) en kookten allemaal apart maar proeften we van iedereens eten. (Oa onze panne koeken werden favoriet). Na het eten kletsten we nog wat en gingen we naar bed. In de weekende  viel er meer te doen. De eerste zaterdag zijn we naar de verjaardag van Ellie (van werk) geweest, we hebben nog erg lang buiten gekletst, gedronken en gezongen. We zijn gaan zwemmen in de Greenbushes (een oude onder water gelopen mijn). We zijn gaan zonnen/vissen op het strand van Bunbury. Op dinsdag waren de pizza's in de aanbieding en op vrijdag haalden we vaak fish&chips in Balingup (de city of magic mushrooms in juni). We hebben Dunsborouh, Busselton en Augusta bezocht. We zijn naar een autorally geweest in het bos van Nannup (waar we op de heenweg, doordat Ray tegen Els zei 'now left', perongeluk aan de start stonden). We zijn aar een grote surfcompetitie gegaan in Margaret River, waar we oa Kelly Slater hebben gezien. Ook hielden we verschillende feestjes op de boomgaard met een bbq en muziek. Op Donderdag 17 hielden Els en ik ons afscheidsfeestje en bbq. Het was een erg gezellige avond en Dorothy (van werk) had een heerlijke appeltaart gebakken. Op zondag 20 april hebben we dan echt afscheid genomen van Blue moon. Best raar om na zo een lange tijd met mensen samen te hebben geleefd en gewoond weer weg te gaan, maar natuurlijk ook erg leuk om weer te gaan reizen!

We zijn die zondag eerst naar Dunsborough gereden om Jan en Pam op te zoeken in hun vakantie huisje. Het was erg leuk hen weer te zien en we hebben ook hun familie ontmoet. Hierna zijn we weer terug gereden naar Perth, naar Jundalup om Yamin en Ray (van Blue Moon) op te zoeken in het huis van Yasmins ouders. We hebben heerlijk gebarbecued en nog lang nagekletst en gedronken. We zijn hier blijven slapen en de volgende dag nog even naar het winkelcentrum gegaan. Nadat we koffie hadden gedronken hebben we afsheid genomen en zijn Els en ik doorgereden naar het huis van Jan en Pam in Kelmscott. Hier zijn we twee dagen gebleven en 's ochtends vroeg op 23 april zijn we naar Bali gevlogen....even een weekje vakantie vieren na al het werk, maar hier zal ik in mijn volgende verslag over vertellen!

• 29 April 2014 - 17:01

Astrid:

Hey Kel, eindelijk weer een belevenis van jullie op papier. Dus jullie zijn aan het bijkleuren op Bali. Wat vervelend nou hahaha. Jullie maken wel wat mee hoor en te gek dat jullie zoveel mensen leren kennen. X As

• 29 April 2014 - 17:22

Inge:

Lieve meiden, super trots en welverdiend jullie reisje naar Bali!
    En... eindelijk kan ik jou roepen voor de spinnen :-)
    Dikke kus XXX

• 29 April 2014 - 17:34

Monique Helfrich:

Zo enorm gaaf om te lezen! Wat doen jullie veel en maken jullie veel mee = super! Aangezien mijn reactie serieus genomen wordt, schrijf ik gelijk dat ik nu al uitkijk naar jullie belevenissen op Bali hahaha Veel plezier!

• 29 April 2014 - 18:33

Eline:

Lieve lieve Kel!

Wat hebben jullie het toch onwijs leuk daar! Ik ben trots op je dat je dit zo allemaal doet!
    Nu lekker genieten van je vakantie! En gelukkig duurt het niet heeeel lang meer voordat je weer hier bent!
    Want we missen je wel hoor! Bij elk feestje, avondje met de meiden etc. valt jouw naam wel een keer!
    Je hoort er gewoon bij!!(L)
    Maar voordat je terug komt nog heerlijk genieten van alles!

xxxxx

• 29 April 2014 - 19:29

Jannie :

Lieverds,... Fijn om jullie verslagen te lezen!!

Heerlijk Kel om je verslag te lezen! Ook heel erg leuk om jullie verschillende schrijfstijl te zien..
    Ik heb er weer van genoten, en ook jouw verslagen ga ik weer meerdere keren opnieuw lezen ;-)
    Inmiddels alweer een aantal dagen op Bali en al de nodige mooie dingen gezien en gedaan.. lekker hoor meiden, geniet er van! Wel goed blijven oppassen he skatties!!XXXXXXXXXXXXXXXXx
    Liefs.

• 29 April 2014 - 20:57

Marloes:

lieve kel! Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de woorden van eline. We kunnen niet wachten tot je terug bent. Maar gelukkig zijn we al een aantal maanden verder en duurt het niet al te lang meer.. Echt super wat jullie allemaal meemaken. Ben ook echt jaloers dat je nu op Bali zit. Geniet er nog van!!
    kussss

• 02 Mei 2014 - 14:31

Mascha:

Lieve Kel. Telkens weer zitten de kids hier aan mijn hoofd geplakt als ik ze jou mooie belevenissen vertel. Het is toch fantastisch wat jij allemaal mee maakt! Een droom van heel veel andere!!! Geniet van je welverdiende vakantie op Bali. Een hele dikke kus van Dewi Kyra en Milan... Pas goed op jezelf! xxx