Hippies, surfen en walvissen aan de Oostkust - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kelly - WaarBenJij.nu Hippies, surfen en walvissen aan de Oostkust - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kelly - WaarBenJij.nu

Hippies, surfen en walvissen aan de Oostkust

Blijf op de hoogte en volg Kelly

08 Juni 2014 | Australië, Byron Bay

Hai allemaal,

Hier het laatste verslag vanuit Australië, de Oostkust. We zijn in de tussentijd op veel plaatsen geweest maar ik zal proberen alles kort op te schrijven. Op zondag 11 mei zijn we vanaf Alice Springs naar Cairns gevlogen met twee Deense meiden, Janni en Ida, die we tijdens the Rocktour hebben leren kennen. Met z'n vieren hebben we een hostel opgezocht en zijn we meteen begonnen met het plannen van een mini roadtrip naar Cape tribulation en the Daintree rainforest, het regenwoud net iets boven Cairns.

De dagen daarop hebben we Cairns verkend en zijn Els en ik op dinsdag gaan skydiven!! Omdat het weer niet super was, het regende en de lucht bestond uit dikke grijze wolken, wisten we eerst niet zeker of de skydive wel door zou gaan. Maar gelukkig stopte het even later met regenen en kwam er zelfs wat blauwe lucht tevoorschijn. Op een hoogte van 14.000 feet zijn we uit het vliegtuigje gesprongen, ongelovelijk gaaf! Je kwam eerst terecht in een vrije val van ongeer 60 seconden waarbij je dwars door de wolken sprong. Daarna ben ik rustig naar de grond gezweefd en ik een mooi uitzicht had over Cairns. Ik kan het echt iedereen aanraden!

De volgende dag zijn we met Janni en Ida vertrokken richting Cape tribulation. We hadden een auto gehuurd waardoor we nog èèn laatste keer konden genieten van de vrijheid van het reizen met een eigen auto. In de Daintree river hebben we wilde krokodillen gespot, we zijn op mooie verlaten stranden geweest, hebben verschillende trails door het (aborigional deel) van he regenwoud gelopen, hebben een nightwalk door het woud gedaan en Els en ik zijn op een snorkeltour gegaan op een outdoorrif van het Great Barrier reef. We zagen vissen en koralen in alle kleuren, maten en vormen en ik had het nooit verwacht maar we hebben zelfs kunnen zwemmen metgtwee hele grote schildpadden!

Na tien uur rijden kwamen we daar aan het einde van de middag aan. Vanaf Airlie beach zijn we twee dagen door de Whitsunday islands gezeild, met een groep van twaalf personen op de Waltzing Mathilda.  De eerste dag hebben we een heel eind gezeild en zijn we twee keer aan anker gegaan om te snorkelen. 's Avonds heerlijk gegeten en gekletst op het dek. Het weer was gedurende de dag al wisselvallig, maar 's nachts en de volgende ochtend begon het pas echt te stormen. Toch was iedereen zijn favo plek boven op het winderige, natte dek. Iedereen zat hier verkleumd om de kapitein heen omdat het beneden in de boot echt verschrikkelijk was. Gelukkig werd het weer beter toen we bij Whitehaven beach aankwamen, zelfs de zon kwam weer tevoorschijn. We hebben drie mooie uurtjes ip dit grote, witte strand doorgebracht en het doet zeker eer aan zijn naam! Daarna, geukkig zonder storm, terug gevaren naar Airlie Beach.

De volgende stop na Airlie beach was Agnes Water ( 1770)  waar we op 20 mei zijn aangekomen. Een heeel klein stadje waar niks te doen was maar waar we toch langer zijn gebleven dan gepland omdat het er zo gezellig was. In ons hostel Southern cross, hebben we de Engelse Emma en Adam leren kennen en met hen heb ik de volgende dag een surfles genomen (Els ging zelf). Verder nog een hele tijd op het strand gechilld en spelletjes gespeeld in het hostel. De dagen daarop nog meer gesurft, dit wil ik  zeker blijven doen! Door het gebrek aan openbaar vervoer hebben we oo
K het liften ons eigen gemaakt...altijd erg gezellig!

Om 02.15 zaterdagnacht vertrok onze bus naar Noosa. Een leuk stadje met relaxte mensen. We zijn daar drie dagen verbleven en onder andere naat de grote Emundi market en de Austalia zoo van Steve Irwin geweest, hebben een groot kamvuur gemaakt op het strand en hebben we een dag met de Duitse Geisa en Sven gesurft. Van Noosa zijn we toen naar Brisbane gegaan. Waar we een dag zijn geweest en vooral veel hebben rondgekeken en geshopt.

De volgende dag vertrokken we alweer naar het chille Byron Bay. Echt 1  van mijn favoriete plaatsen aan de Oostkust. We verbleven in the Arts Facr
Torie, eigenlijk een hostel vol aparte figuren maar veel gezelligheid. Ook de naastgelegen bar, het centrum en de stranden zijn gewoon echt leuk! Op onze laatste dag hebben we een wandeling gemaakt langs het strand en een klif naar de vuurtoren. Onderweg zagen we.twee gigantische walvissen met een enorme groep dolfijnen! Zo mooi. En het walvisseizoen was nog maar een week begonnen dus we hadden echt geluk. Verder zag ik vanaf de klif ook nog een reefshark zwemmen..dus dat doel was ook nog eens behaald :p Op de terugweg naar het hostel kwamen we toen nog terecht in een jamsessie van mensen die die ochtend op de markt stonden en reizigers maar jammer genoeg moesten wij onze tassen halen omdat we Byron die avond alweer zouden verlaten voor onze laatste stop: Sydney...waar het hele Aussie avontuur begon.

Gelukkig hadden we een nachtbus en zijn we daarmee in 14 uur naar Sydney gereden. In Sydney zijn we nog naar Sealife geweest waar we ein-de-lijk het vogelbekdier (platypus) hebben gezien! Verder de Bondi to Coogie walk gedaan langs de stranden en veel door de stad gestruind. Ook hebben we geprobeerd ons visum voor India op te halen maar door verkeerde informatie is dit mislukt en hebben we tot nu toe geen visum...erg balen en lastig omdat we nu ons hele schema om moeten gooien en een visum in Thailand moeten halen. Ik hoop dat het goed komt!

Op 4 juni, 's avonds laat hebben we Australië verlaten. We zijn door alle zeven staten gereisd en  hebben hier echt een top tijd gehad! Maar zijn er ook klaar voor om Azië te verkennen. Via Taipei vlogen we naar Bangkok. Hier zijn we nu drie dagen geweest en hebben we gelukkig wel ons visum voor Myanmar kunnen regelen... daar kunnem we dus morgen wel heen gaan! :D

• 14 Juni 2014 - 18:45

Marja :

Super super

• 14 Juni 2014 - 19:00

Inge:

Lieve Kel, volgens mij ben je niet voorgoed uit Aussie getrokken ;-)
    Wat hebben jullie een fijne tijd daar gehad en super veel gezien en meegemaakt!! Trots op jullie!!
    Maak wat van t laatste stukje van je reis dat wordt vast ook om nooit te vergeten.Het eerste stukje Myamar is volgens mij al goed bevallen!!
    Pas goed op elkaar...dikke kus voor jullie XXX

• 14 Juni 2014 - 19:11

Astrid:

Leuk dat je weer schrijft. Veel plezier in het oude Birma! Kus uit een warm Dalyan

• 14 Juni 2014 - 21:45

Jannie :

Heeee Kel,

Wat heb je ons weer fijn mee genomen op reis!
    Heerlijk , wat hebben jullie veel gedaan he! echt geweldig! Ook ik ( wij) zijn heel erg trots op jullie!
    Inmiddels zijn jullie al een paar dagen in Myanmar en wat daar te zien is ... is ook niet mis!
    Geniet er van skatties!! Goed op elkaar passen!! ;-) XXXXX

• 15 Juni 2014 - 15:33

Kees:

genieten meiden,en kijk uit in azie,ik hou van julie!!

• 23 Juni 2014 - 17:17

Fiona Plomp-Meijer:

Hoi Kelly, hier een berichtje uit Aruba, weet je nog??
    Wat gaaf om je reisverhalen te lezen en ook heel herkenbaar. Zijn er zelf ook 2 X geweest en vooral de oostkust vond ik super! Geniet nog verder van jullie prachtige reis en doe voorzichtig:)

Groet Fiona

• 24 Juni 2014 - 20:04

Monique Helfrich:

Wat beleven jullie veel! Zalig! En ook super dat jullie zoveel dieren hebben gezien. Nu nog lekker twee maanden genieten - veel plezier!